Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna www.dedek.fora.pl
sesja
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odgrywanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 396
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:20, 03 Wrz 2016    Temat postu: Odgrywanie

Trochę poszperałem w necie i myślę że te uwagi mogą się przydać, ale też mogą rozpocząć dyskusję na temat odgrywania.

Atrybuty naprawdę mają znaczenie nie tylko w kościach, rzutach i walce.

Ważne by swoje decyzję, które nie były narzucone konsekwentnie odgrywać.


Mała Roztropność to nie tylko -1 do rzutu na wolę.

A statystyka blisko 16 to wysoki wynik (nie mówiąc o 17,18,19 itp.) w danej cesze, a niestety tego nie widać. Nie będę pisał tego co inni już gdzieś pisali, dlatego pozwoliłem sobie skopiować rzeczy które wydają mi się przydatne.

Tutaj wielka pochwała dla Przemka, myślę że twoje atrybuty jak najbardziej stawiają Cię w roli przywódcy i zdrowego rozsądku drużyny.

W ramach przypomnienia i lepszego odgrywania

Odgrywamy nasze cechy zgodnie z zasadą, iż 10-11 jest wartością przeciętną. Wartości niższe oznaczają wyjątkowo słabo rozwiniętą cechę.

Siła - odpowiada za siłę mięśni postaci, umięśnienie, budowę
Zręczność - zwinność, gibkość, szybkość ruchów i reakcji. Postacie z zręcznością 8-9 mogą być powolne i niezdarne.
Kondycja - tężyzna, odporność postaci. Może wpływać na gabaryty naszego herosa. Postać z małą kondycją będzie mizerna i drobna.
Mądrość - siła woli, intuicja, wiedza ogólna, zdrowy rozsądek, pojmowanie postaci. Często mylony z Inteligencją.
Inteligencja - wpływa na szybkość myślenia, analizowania faktów oraz tempo nauki. Inteligencja jest często mylona z mądrością odpowiadzialną za wiedzę postaci.
Charyzma - osobowość, charyzmatyczność, atrakcyjność, zdolności przewodnicze i magnetyzm postaci. Od tej cechy zależy jak bardzo możemy wpływać na innych swoją osobowością.

Link do oryginału: [link widoczny dla zalogowanych]

Cechy postaci

Siła – Siła charakteryzuje mięśnie postaci oraz jej siłę fizyczną.
Zręczność – Zręczność odzwierciedla koordynacje ruchowo-wzrokową, zwinność, gibkość oraz zmysł równowagi.
Budowa – Budowa symbolizuje tężyznę i żywotność bohatera.
Inteligencja – Inteligencja decyduje o szybkości uczenia się i rozumowania. Zdolność do analizowania sytuacji.
Roztropność - Roztropność określa siłę woli postaci, jej zdrowy rozsądek, postrzeganie oraz intuicję. Zdolność świadomego postrzegania otoczenia oraz dostosowywania sie do jego wymogów.
Charyzma – Charyzma jest miarą osobowości bohatera, jego daru przekonywania, magnetyzmu, zdolności przewodzenia innym oraz fizycznej atrakcyjności. Symbolizuje prawdziwą siłę osobowości a nie tylko sposób postrzegania postaci przez jej otoczenie.

Inteligencja, Roztropność i Charyzma

Wartości Inteligencji, Roztropności i Charyzmy pomogą ci w odgrywaniu postaci. Oto podstawowe informacje (zwykle wskazówki), które pozwolą lepiej zrozumieć co oznaczają dane liczby.

Sprytny bohater (czyli o wysokiej Inteligencji) jest ciekawski, zna się na rzeczy i lubi używać wielkich słów.
Postać o dużej wartości Inteligencji, a niskiej Roztropności może być rozgarnięta, ale też roztargniona, albo też będzie posiadać pewną wiedzę, lecz zabraknie jej zdrowego rozsądku.
Bohater o wysokiej Inteligencji i niedużej Charyzmie to prawdopodobnie naukowiec-odludek lub mądrala.
Rozgarnięta postać, której brak Roztropności i Charyzmy, często popełnia gafy.

Bohater o niskiej wartości Intelektu źle wymawia słowa oraz nie używa wyrazów poprawnie, ma kłopoty z wykorzystywaniem wskazówek, nie rozumie dowcipów.
Postać o dużej Roztropności może być rozsądna, spokojna i pełna godności, czujna lub skupiona.
Bohater z wysoką Roztropnością i niską Inteligencją to prawdopodobnie osoba posiadająca pewną wiedzę, ale nieobyta.
Postać o znacznej Roztropności, lecz niewielkiej Charyzmie wie wystarczająco dużo, by wypowiadać się z rozwagą i zamiast przywódcą może zostać doradcą (lub „szarą eminencją”).
Mądry bohater, któremu brak Inteligencji i Charyzmy, będzie nieokrzesany i nieskomplikowany.
Postać o niewielkiej Roztropności może być popędliwa, nieroztropna, nieodpowiedzialna lub wyobcowana.

Bohater mający wysoka wartość Charyzmy będzie atrakcyjny, zachwycający, przystojny oraz pewny siebie.
Postać z dużą Charyzmą, lecz niską Inteligencją może uchodzić za eksperta – ale tylko dopóki nie spotka prawdziwego znawcy tematu.
Charyzmatyczny bohater o niedużej Roztropności będzie zapewne popularny, tyle że nie wie, kto jest jego prawdziwym przyjacielem.
Postać o znacznej Charyzmie, lecz niewielkiej Inteligencji i Roztropności będzie płytka i nieświadoma uczuć innych.
Bohater o niewielkiej Charyzmie może być powściągliwy, szorstki, niegrzeczny, pełen obaw lub po prostu nijaki.

LINK do oryginału: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Sob 12:31, 03 Wrz 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 396
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:04, 03 Wrz 2016    Temat postu:

Zachęcam was jakbyście mieli ochotę wzbogacić wasze historie postaci o jakieś pikantne szczegóły do napisania bogatszych historii, nie bazowania tylko na tych krótkich wzmiankach które wam dałem.

Macie dość ładnie spisane lokacje Iltkazar i Wielka Rozpadlina, warto byłoby spisać jakiś przyjaciół, historie przysługi lub długu w stosunku was, lub jeśli wy jakiś macie.

Dodać coś co sprawi że będzie wam się grało łatwiej.

Najlepiej oczywiście to spisać, ale jeśli ktoś woli inną formę, skype, lub rozmowa to też jak najbardziej pójdę na to.

Sami chcieliście kampanie, fajnie by było jakbyśmy za 2-3 lata nie wspominali tylko Nergula, Uzula i Corthala, niech dojdą do nich obecni herosi.

Wiem, że dla niektórych z was granie krasnoludem to nie szczyt marzeń, ale przecież tak długo już gramy w RPG....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 284
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:21, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Braki w odgrywaniu wychodzą przez brak własnej historii danej postaci i narzucony charakter który nie zawsze każdemu pasuje - np praworządność. Co do tych osobistych historii to masz rację, tylko żeby nie było przegięć (znam arcymaga, byłem kochankiem królowej itp) może zasugeruj każdemu graczowi wątki historii które mają rozwinąć pod twoim nadzorem.

ps. ciągle czekam na wskazówki dla mojej postaci. Kartę już masz. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Pon 9:23, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin