Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna www.dedek.fora.pl
sesja
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wielka Rozpadlina

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 403
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:07, 30 Cze 2016    Temat postu: Wielka Rozpadlina

Informacje dla wszystkich co mają widzę Smile

Wielka rozpadlina jest siedzibą złotych krasnoludów. Wasi południowi bracia kontrolują dno Rozpadliny, przecinające jej ściany tunele i jaskinie, powierzchnię w odległości dnia jazdy kucem we wszystkich kierunkach oraz obszar Podmroku w zasięgu patroli.

Populacja tego miejsca to 1.300.000.

Złote krasnludy są bardziej liberalne niż tarczowe. Kobiety są tutaj traktowane na równi z mężczyznami. Magia wszelkiego rodzaju jest u nich bardziej powszechna. Złote krasnoludy oceniają innych podług osobistego honoru i bogactwa oraz według statusu rodu czy klanu danej osoby.

Wielka Rozpadlina jest światem samym w sobie, ekosystemem odmiennym od krainy rozciągającej się na górze.

Charakterystyczne miejsca geograficzne:
- Dzicz w Czeluści - obszar Podmroku nie kontrolowany przez złote krasnoludy, gdzie toczone są walki, przede wszystkim z drowami (pod Shaar znajduję się miasto drowów Llurth Dreier) i smokami ze Smoczych Pieczar.
- Jezioro Rozpadliny - źródło potężnej rzeki Szaar, znajdujące się na dnie Rozpadliny.
- Królestwo w Czeluści - obszar w Podmroku kontrolowany przez złote krasnoludy.

Ważne miejsca:
- Młot i Kowadło (małe miasto) - ogólnodostępna handlowa osada pełna namiotów, przenośnych chat i czujnych krasnoludzkich strażników.
- Poddom (metropolia) - serce społeczności złotych krasnoludów. Władają nim lordowie Czeluści - szlachetne krasnoludy przewodzące wielkim klanom wojowników i rzemieślników - którzy podlegają królowej Karrivve.
- Serce Ziemi (metropolia) - główny ośrodek religijny. Pełne świątń, rozbudowujących się w dół, a nie w górę. W mieście tym stacjonuję armia zawodowa licząca 14.000 krasnoludów zwanych Stalowymi Tarczami. Nad Sercem Ziemi panuje Władca Berła, którego co roku wybierają lordowie Czeluści całego Królestwa w Czeluści.
- Wieże Skraju Rozpadliny - 60 masywnych kamiennych wież strażniczych stojących wzdłuż krawędzi kotliny. W każdej stacjonuję 60 krasnoludzkich wojowników. W powietrzu krążą siły ,,pokojowego młota" - jeźdźcy hipogryfów.

Obecna Władza:
- Królowa Karriva z klanu Rozpalona Kuźnia - piękna, wytworna arystokratka, polegająca w większości spraw na radzie.
- Lordowie Czeluści - rada starszyzny klanowej, złożona z czterech przedstawicieli z każdego klanu. Ten organ wymierza sprawiedliwość, ma naczelną władzę wojskową i steruje polityką. Odpowiada przed królową.
- Stalowe Tarcze - oddział obronny (policja) stacjonujący w Sercu Ziemi, pod dowództwem władcy berła (obecnie) Mariochara Ostrzobrodego (kapłana Clangeddina Srebronobrodego) - błyskotliwy geniusz taktyczny, który zasaida na stanowisku od trzydziestu pięciu lat. Całe życie poświęcił obrnie Wielkiej Rozpadliny.
- Armia Wielkiej Rozpadliny (60.000) - dowodzona przez księcia Redgara Zabójce Smoków Czarnobrodego z klanu Posępnych Toporów.

Dla Filipa i Sylwka:

Dorick i Norak zamieszkiwali Serce Ziemi, służyli lojalnie początkowo w Stalowych Tarczach, by później otrzymać miano Kapitanów i własne oddziały. Niestety dla nich zostali przydzieleni wraz ze swoimi żołnierzami do wyprawy krzyżowej, która skończyła się druzgoczącą klęską. Wiele rodzin czeka na informację o swoich bliskich, a wy przyniesiecie im rozpacz.... Mieliście pod sobą około 60 kamratów.

Wasza ranga Kapitana mieści się tak w hierarchii wojskowej:

-Rekrut,
- Piechur,
-Topornik, Kusznik, Bębniarz, Artylerzysta,
- Ciężki Kusznik, Starszy Topornik, Piewca Opowieści, Starszy Artylerzysta,
- Kapitan oddziału (od 30, 60, 120 podkomendnych) Trzy Rangi: 1- Topór, II- Tarcza, III - Młot. (Wy mieliście I Rangę)
-Lord
-Baron
-Hrabia
-Książę
-Władca


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Czw 12:39, 30 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 403
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:17, 21 Lis 2016    Temat postu:

1. Rozpalona Kuźnia,
2. Posępny Topór,
3. Wściekły dzik,
4. Czarnego Niedźwiedzia,
5. Zabójców Gigantów,
6. Hipogryfa,
7. Srebrnego Młota,
8.Złotego Młota,
9. Złamanej Tarczy,
10. Srebrnych Obrączek,
11. Cuchnącego Sera,
12. Wieprza,
13. Białego Rotha,
14. Szybkiej Kozicy,
15. Czerwonego Byka,
16. Krwawej Maski
17. Szmaragdowego Kilofa,
18. Szafirowej Rękawiczki,
19. Ognistego Miecza,
20. Czarnego Diamentu
21. Śmierdzący Gad
22. Srebrnego Głazu,
23. Szarego Wierchu,
24. Miedziowego Topora
25. Brązowego Niedźwiedzia
26. Rozżarzonego Węgla,
27. Stalowej Tarczy,
28. Krwawej Ziemi,
29. Jasnego Płaszcza,
30. Upartego Osła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin