Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna www.dedek.fora.pl
sesja
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sesja NR 3 (podsumowanie)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Podsumowania sesji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 392
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:25, 14 Kwi 2016    Temat postu: Sesja NR 3 (podsumowanie)

26 Mirtul - 2 Kythorn

Kolejnego dnia zostaliście wezwani przed obliczę Rady Regencyjnej, Gromi Arnczaszk stwierdził że macie tydzień by przygotować się, zostaniecie wysłani w jedno z dwóch miejsce, wybór zostawił wam: (przypomniał o zakazie wyjścia z miasta, które równoznaczne jest ze zdradą stanu)

- pierwsze zadanie miało na celu wyruszenie do dzielnicy mieszkalnej pod czarem iluzji i rozeznanie się w stanie armii nieprzyjaciela, sprawdzenie możliwego zagrożenia,

- drugie zadanie oznaczało udanie się do dzielnicy handlowej, która przypomina teraz jedną wielką pajęczynę, i dowiedzenie się co kombinują mroczne elfy, których ostatnio tam coraz więcej.

Po naradzie w swojej siedzibie wybraliście pierwsze zadanie,

Mieliście tydzień, każdemu z was udało się zgromadzić pewne dość spore zasoby złota, (Gromi otrzymał od Sorni 200.000 zk dla siebie i ochroniarzy, Mendri otrzymał 50.000 od kontrahentów, a jeśli chciał pożyczył od gildii kupieckiej drugie tyle, Tordin i Chik otrzymali od rodziców 140.000 zk, Olga od Fiodora otrzymała 40.000 zk)

Przygotowania do wyprawy i nowy sprzęt zajął wam sporo czasu, 3 dnia otrzymaliście propozycję spotkania w karczmie Pod Pijanym Nietoperzem z niejakim Joshiahim Skałobratem, po dyskusji, Glorin stwierdził że warto się z nim spotkać.

Skałobrat na spotkaniu szybko przeszedł do rzeczy, chodziło mu o wspólne wyruszenie z miasta w poszukiwaniu pomocy u innych krasnoludów (zwłaszcza w sprawie króla), ostro krytykował Radę, w pewnym momencie doszło do kłótni z Thorgalem, a Tordin stwierdził że czyny Skałobrata i jego organizacji zwanej Otwartym Ruchem są zdradliwe i trzeba go postawić przed obliczę prawa.

Podczas przesłuchiwania Skałobrata (wspierając się magią), dowiedzieliście się że do organizacji należą rożne osoby którym zależy na otwarciu się Iltkazaru (handel, wymiana technologiczna, pomoc w sprawię Mith Baraka), jednak najważniejszą informacją był fakt że za wszystkim stoi dziadek Gromiego ArakArnczaszk.

Glorin skontaktował się z dziadkiem prosząc go by wstrzymał się z działaniami jego ruchu, Arak zgodził się na to.

Każdy z was zajął się swoimi sprawami przed wyprawą, Glorin udał się do świątyni swojego boga, gdzie zobaczył słabość tamtejszych akolitów (zawłaszcza Gordina ,,Złamana Tarcza", rozkazał by ćwiczyli oni u boku Torghala. Mendrin skonstruował latające roboty szpiegujące i przekazał je Breskowi, Olga studiowała mapy, Chik rozmawiał z matką o zabezpieczeniach miasta, Dorna poleciła mu odnalezienie i sprowadzenie jednego z zamaskowanych duergarów.

Na początku ustaliliście że zdobędziecie ekwipunek orków, wyruszyliście za miasto i dość szybko napotkaliście na patrol z którym szybko się rozprawiliście.

Wróciliście do miasta, po przepraniu ciuchów udaliście się do Vrony by was przemieniła w orki, ona w subtelny sposób zrobiła to jeszcze w mieście narażając was na komentarze i niepotrzebny szum.

Jako orki penetrowaliście kolejne uliczki dzielnicy mieszkaniowej, siły były liczne i dość dobrze zorganizowane, w centralnym punkcie, w miejscu starego parku znajdował się namiot duergarów z którego kierowano poczynaniami orczych patroli, dalej na miejscu dawnego przyczółku znajdował się obóz duergarów, których ilość wciąż rosła, a na wozach przywożono elementy maszyn oblężniczych,

Wracając stwierdziliście że odwiedzicie czarny namiot, używając fortelu o rzekomych nowych rozkazach, stanęliście przed obliczem zamaskowanego Kargeda, który akurat spożywał posiłek, przed nim leżało sporo listów, a stół za jego plecami wyglądał jak mapa bitewna, zauważyliście że naniesione na niej figurki sygnalizują że dzielnica świątynna i mieszkalna zajęte są przez duergarów i zeilonoskórych, natomiast w dzielnicy handlowej znajdowała się figurka pająka, jak symbol drowów od Loth.

Kiedy zbliżaliście się do granic waszego miasta dostrzegliście wóz z klatką więzienną, w której znajdowały się 4 Złote Krasnoludy, mimo sporych obaw, ponieważ nieopodal znajdowało się obozowisko orków postanowiliście odbić jeńców, Przed atakiem przekonaliście orki by nie mieszały się do starcia (pod pretekstem braku pożywienia, buntując orków), to się udało, samo starcie było dość trudne (zwłaszcza jeden z dobrze uzbrojonych duergarów dał się we znaki Thorgalowi, używał jakiejś psionicznej mocy, raniąc kwasem), udało wam się zabić 4 z 6 duergarów i uwolnić krasnoludy.

Po kilku mniejszych potyczkach udało wam się doprowadzić do miasta osłabionych złotych.

Punkty Doświadczenia:

Walka: 917 + 1250 = 2167 PD,
Quest z zadaniem: 350 PD,
Uwolnienie krasnoludów: 200 PD,
Odgrywanie 250 PD

RAZEM: 2967

Uwagi:

- Dobrze odegrany charakter praworządny w sytuacji rozmowy ze Skalobratem,

- Fajnie odegrany charakter neutralny dobry przez Zimka w sytuacji zabicia bezbronnej goblinki,

- dobre pomysły Sylwka, fajnie urozmaicają przygodę,

- Fajnie odegrane dialogi, powoli zaczyna widać wasze postacie, myślę że idziemy w dobrym kierunku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:07, 17 Kwi 2016    Temat postu: Re: Sesja NR 3 (podsumowanie)

Krzysiek napisał:

- Fajnie odegrany charakter neutralny dobry przez Zimka w sytuacji zabicia bezbronnej goblinki,


Ofiara wojny , która nie była nawet wrogiem. Zastanawiam się jak DOBRE istoty mogły ją tak po prostu zabić. Rozumiem nienawiść rasową, ale nie zabija się cywili w czasie wojny. Szczególnie, że nie próbowała nas w żaden sposób skrzywdzić i błagała o życie. Grając postacią Prawo-Dobrą powinno się być lepszą istotą niż wrogowie, a nie postępować jak orki czy drowy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Nie 11:09, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:16, 17 Kwi 2016    Temat postu:

I teks który zakładam,że będzie pojawiał się na prawie każdej sesji :
- "wezmę to na siebie, będę to miał na sumieniu " - zabójstwo Cywila to jednak mordesrtwo, mimo że to Goblin...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:17, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Filip, czytałeś kiedyś powieści z FR i fluff krasnoludzki, to wiesz pewnie, że wg dawnych standardów nie było czegoś takiego jak darowanie życia goblinowi - bezbronny goblin za jakiś czas mógł wziąć byle broń i zabijać krasnoludy. To że wyglądał niewinnie i bezbronnie, to żadne wytłumaczenie.

Nie zgadzam się też z forsowaniem współczesnych standardów moralnych na postacie rodem ze średniowiecza. Gdybyśmy chcieli odgrywać współczesne rozumienie charakteru dobrego, to nie powinniśmy nawet brać ze sobą broni, tylko po dwie tarcze i być jak Kapitan Ameryka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:32, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Czasami 2-tarcze są lepsze jak broń( dobrać odpowiednie atuty)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:37, 17 Kwi 2016    Temat postu:

raat napisał:
Filip, czytałeś kiedyś powieści z FR i fluff krasnoludzki, to wiesz pewnie, że wg dawnych standardów nie było czegoś takiego jak darowanie życia goblinowi - bezbronny goblin za jakiś czas mógł wziąć byle broń i zabijać krasnoludy. To że wyglądał niewinnie i bezbronnie, to żadne wytłumaczenie.



I tak będziemy tłumaczyć zabójstwa kobiet i dzieci?

Co innego zabić zbrojnego goblina w walce, lub dobić konającego, a goblina który nawet nie uniósł broni do walki.

Krasnolud który zabija niewinnych to ma charakter neutralny bądź zły. Ja przyczepiłem się do charakteru DOBREGO. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:57, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Modlitwa do Moradina, bracia krasnoludy rozwiąże wszystkie Wasze wątpliwości....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:04, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Filip, zakładasz, że jest cos takiego jak niewinny goblin albo ork i to jest błąd logiczny. Nie ma czegoś takiego, bo nawet goblińskie dziecko zabiłoby kransoludzkie bez mrugnięcia okiem.

Widzę, że masz tu klasyczny dylemat moralny, gdzie nie chcesz zabić kogoś, chociaż wiesz, że jeśli tego nie zrobisz, to może oznaczać, że zabiłeś wielu swoich rodaków w przyszłości. W obliczu nadciągającej inwazji, jeden taki goblin może dezaktywować kluczową pułapkę i dopuścić do tego, że do miasta wedrą się tysiące orków, które spowodują rzeź. O ile dobry charakter miałby wątpliwości, o których napisałem w pierwszym zdaniu tego akapitu, o tyle praworządny element charakteru i powinność względem ojczyzny powinny rozmyć te wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:22, 18 Kwi 2016    Temat postu:

To posuńmy się krok dalej. Skoro można zabić bezkarnie goblińskie dziecko. To torturami wyduszanie od nich informacji też nie jest czymś złym. Wszak powinność względem ojczyzny powinna rozmyć te wątpliwości. Najlepiej torturować i zabić goblinkę w ciąży. Od razu dwóch wrogów mniej.
Wydaje mi się jednak , że tak postępuje charakter praworządny zły. Ja odnosiłem się do obydwu członów charakteru naraz.

Od dziwki obozowej raczej nie będzie zależał upadek krasnoludzkiego miasta. Nie wypuszczało się istoty która mogła zagrozić krasnoludom. Może wystarczyło ją ogłuszyć i odejść?

Krasnoludy mają coś takiego jak honor. Walczą w bitwie, zabijają wrogów, ale także maja szacunek do wroga. Zabicie dziecka czy bezbronnej kobiety jest po prostu niehonorowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Pon 14:24, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:30, 18 Kwi 2016    Temat postu:

To nadal goblin Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:34, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Spoko, jak wyjdziemy na powierzchnie to będziemy mówić "to drow" tylko nie czarny... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Podsumowania sesji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin