Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna www.dedek.fora.pl
sesja
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iltkazar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:08, 20 Mar 2016    Temat postu: Iltkazar

Iltkazar, Mithrilowe Królestwo

Miejsce położenia – Górne Stare Shanatar,

Charakter mieszkańców – Praworządny Dobry,

Bogactwa – duże ilość złota, srebra i kamieni szlachetnych, wyjątkowe metale w tym Hizagkuur – jedynie rzemieślnicy z Iltkazar potrafią go obrabiać (do zbroi z tego materiału dodajemy odporność na zimno 2, do broni +1 obrażenia od elektryczności i +1 od ognia przy każdym trafieniu),
Populacja – 7506, mieszana (tarczowa krasnoludy 70%, ludzie 15%, złote krasnoludy 5%, skalne gnomy 5%, svirfnebliny 4 %, urdunnirowie),

Władca – Król Mith Barak (wybrany przez umierającego króla w roku 66 RD, wtedy wydawało się że Iltkazar nie przetrwa) – włada miastem od 1300 lat, jednak jego rządy wyglądają tak że 75 lat śpi w postaci mithrylowego posągu, a 15 kolejny rządzi, nigdy nie mieliście okazji go poznać, ponieważ zasną zanim się urodziliście. Pod nieobecność władcy miastem zarządza Rada Regencyjna. Król gdy jest już aktywny poświęca się głównie na nadzorowaniu prób odbudowy miasta, włada miastem sprawiedliwie i mądrze. Podczas królewskiego snu rada rządzi w dobrej wierze, ale z nadmiernym legalizmem. W 1367 RD zdarzyło się niemożliwe – król Mith nie obudził się w przewidzianym czasie (czekaliście na tę chwilę z niecierpliwości,). Nadal siedzi nieruchomo, mimo prób obudzenia podejmowanych przez podwładnych.

Rada Regencyjna (skład):

• Przewodniczący – Gromi Arnczaszk – lojalista, konserwatysta, największy obrońca istniejącego porządku, kapłan Dumathoina
• Fenyl Arnczaszk – typowa arystokratka, właściwie piastuję tą pozycję dla prestiżu, zawsze popiera męża.
• Ruvan Kamiennoramieny – odpowiedzialny za skarb państwa,
• Chemcol Kamiennoramienna – przede wszystkim doświadczona wojowniczka, denerwuję ją coraz bardziej ta stagnacja i uważa że armia zerdzewieję zanim coś się wydarzy.
• Sturvis Rozpadlinośpiew – odpowiedzialny za sztuką i architekturę, trochę jakby nieobecny w radzie,
• Vrona Żelazołamacz – mało o niej wiadomo, para się magią, często opuszcza Iltkazar, bez wyjaśnień, ostatnio mocno krytykuję radę, twierdzi że powinno wybrać nowego króla, a nawet królową.
• Elern Rozpadlinośpiew - głównie zajmuję się sprawami religijnymi i czystością wiary. Obok arcykapłana dusz Anthana Klinodiament jest najważniejszą religijną osobistością i wysokopostawioną kapłanką.

Ważne postacie:

• Mistrz Kuźni – Sorni Arnczaszk – mistrzyni rzemiosła, zna każdą tajemnice wyrobu metalu i tworzenia magicznych przedmiotów, stroni od polityki.
• Główny bibliotekarz – Dorna Rozpadlinośpiew – mądra kobieta, nie tylko zna się na magii, posiada wielką wiedzę na każdy temat, dobra i cierpliwa, ma ucznia przyrodniego syna Chika,
• Wódz wojenny – Bresk Kamiennoramienny – bardzo zdyscyplinowany, uwielbia musztrę, dla swoich podkomendnych potrafi być przykry i oschły, typowy służbista, nienawidzi niesubordynacji.
• Arcykowal dusz – Anthan Klingodiament – wiekowy krasnolud, dość wymagający wobec swoich kapłanów, wprowadził w nowych pokoleniach pogląd nadrzędności Moradina nad innymi bóstwami, pilnuję czystości dogmatów, wszyscy wiedzą że pod ponurą powierzchownością ukrywa się dobroduszny kaznodzieja.

Krótki opis:

Miasto składa się z dwóch dzielnic: Pałacowej i Rzemieślniczej. Od Pałacowej wychodzą trzy główne korytarze, od których dostać można się do części mieszkalnej i wojskowej. Każdy z trzech korytarzy zakończony jest dziewięcioma wrotami, każde szerokie na 3 metry i grube na 0,9 metra. Pierwsze dwie bramy są z litego żelaza, kolejne sześć z żelaza pokrytego 5 centymetrami hizagkuuru, ostatnia zaś z czystego mithrilu, niepodatna na magię. Wszystkie cieki wodne wpływające i wypływające z miasta blokują wytrzymałe kraty. Bariery te zwykle są wzmocnione szeregiem ochronnych, a zarazem morderczych dla intruzów zaklęciami. Na powierzchniach grot znajdują się unikalne runy, wyzwalane wyczuwaniem drgań, a nie zaś wzroku. Każde poruszenie w odległości 36 metrów od takiej runy uruchamia ja. Całe miasto oświetlają jaśniejące słabym blaskiem, srebrno niebieskie porosty na sklepieniu. W grocie Pałacowej spotykają się rzeka Dhalnadar i jej dopływ, Głęboczka, dostarczając wody w obfitości. Cywilna inżynieria miasta jest cudem techniki – rzeka przepływająca przez miasto obniża poziom o około 18 metrów, obracając po drodze dziesiątki kół młyńskich, które z kolei napędzają setki maszyn w jaskiniach. Woda dociera do każdego domostwa dzięki rozbudowanej sieci akweduktów. W Ilkazar prócz Rothów (podmrokowe bydło), hoduję się wiele odmian roślin, nawet tych powierzchniowych, dostęp wody i sztuczne oświetlenie (magiczne) spowodowało że już dawno zrezygnowano z diety opartej wyłącznie na proszku z grzybów, W dzielnicy Pałacowej jest kilka większych szklarni, w których hoduję się zboże, ziemniaki i warzywa korzenne. Rankiem zawsze czuć świeże pieczywo. Dzielnica rzemieślnicza jest zamknięta dla obcych przybyszów, w większej grocie znajdują się huty i warsztaty metalurgiczne, w wielu różnorakich odnogach napotkać można na siedziby różnych gildii związanych praktycznie z każdym krasnoludzkim rzemiosłem, pełno tu kuźni i warsztatów. W tej dzielnicy znajduję się również dwa portale, strzeżone przez 2 adamentowe golemy każdy, które wpuszczą tylko wysoko urodzonych krasnoludów, albo osoby im towarzyszące za ich zgodą . Same portale działają jak skaner by nie umożliwić dostanie się intruzom, a w razie manipulacji nimi po prostu się zamkną. Za portalami znajdują się skarbiec i archiwum.

Najważniejsze miejsca:

• Pałac króla – Ta monumentalna budowla jest majstersztykiem krasnoludzkiej architektury, kolumny, posągi, zdobienia są tak dopracowane że ciężko było by je odtworzyć, konserwatorzy od lat dbają by wciąż odbierała przybyszom dech w piersiach. Przed pałacem znajduję się wielki posąg Moradina bijącego w kowadło, za jego plecami niczym ochrona znajdują się Berronar po prawej stronie i Clangeddin po lewej. Za posągami znajduję się plac defilad, później schody i wielki portal z drzwiami. Sam pałac jest wielką budowlą w której mieszczą się nie tylko komnaty króla, każde z czterech skrzydeł zajmuję jedna z arystokratycznych rodzin: Arnczaków, Rozpadlinośpiewów, Kamiennoramiennych i Żelazołamaczy.

• Karczmy – znajdują się w dzielnicy pałacowej jest ich 8 (Pod toporem, Jak u mamy, Herbowa, Pod pijanym Nietoperzem, Pod martwym gigantem, Dziurawy Trzewik, Pieczyste palce lizać, Browar Głowotrzep),

• Archiwum – miejsce pełne ksiąg, zwojów, map i wszystkiego czego krasnoludy gromadziły przez tysiące lat. Jest tu wielu bibliotekarzy którzy są małomówni i większość z nich poświęciło swoje życie dla badania biblioteki, dzięki nim poszukiwania materiałów dla danej wiedzy jest prostsze.

• Część wojskowa – koszary, stajnie, plac musztrowy, znajdują się blisko wrót wyjściowych, jest to jakby osobny kompleks mający za zadanie szybkie reagowanie w razie napaści. Tutaj też w osobnej jaskini znajduję się siedziba Młotów sprawiedliwości.

• Starożytna Kuźnia – najstarsza krasnoludzka światynia poświęcona Moradinowi, na pierwszy rzut oka nie wydaję się tak ważna, mamy tu proste rzędy kolumn, w prostym korytarzu po każdej stronie znajdują się posągi wszystkich bóstw krasnoludzkich, na końcu korytarza znajduję się posąg Moradina i prosty ołtarz. Z czasem na sklepieniu zaczęto rzeźbić płaskorzeźby przypominające najważniejsze historie Shantaru. Z ołtarzem znajduję się kilka pomieszczeń kapłańskich.

• Kazardaern – system tuneli to w zasadzie ostatni przyczółek obronny Iltkazaru poza samym miastem. Składają się nań przeważnie puste kopalnie hizaguuru. Kazarderin leży około 3 kilometrów od miasta i stanowi najłatwiejszy dostęp do Iltkazaru z powierzchni oraz zachodu. Krasnoludy gęsto patrolują korytarze i zakładają zabójcze, przemyślane pułapki mające na celu odstraszyć nieproszonych gości. W tym miejsce często dochodzi do starć pomiędzy złotymi krasnoludami z Wielkiej Rozpadliny i szarymi krasnoludami z Dunspeirrinu,

Czasy obecne:

• sytuacja polityczna jest bardzo napięta, od 5 lat król się nie obudził, a Rada nie wie co ma czynić.
- Rodzina Arnczaszk jest za dalszym oczekiwaniem i nie robieniem nic, co nie wynikało by z rozkazów króla, czyli obronność i oczekiwanie.
- Rodzina Rozpadlinośpiew przede wszystkim nie chce wewnętrznych waśni, stara się występować w roli mediatora, uważa że decyzję trzeba podjąć wspólnie, a w razie czego wystosować kompromis,
- Rodzina Kamiennoramienych wzywa do działania, pragnęła by wykorzystać armie i zająć kolejną grotę, jednak wie że bez zgody Arnczaszków nic nie wskóra,
- Rodzina Żelazołamacz – nawołuję do wyborów nowego władcy, twierdząc nawet że obecny nie żyję.

• w mieście jest wyczuwalne duże napięcie, wszyscy czują że w wyższych sferach zaczyna wrzeć,

• mimo niepokoju wewnętrznego rzemieślnicy i wojskowi nadal pełnią swoją rolę bez zmian,

• w okolicy pojawia się coraz większa liczba pająków, co oznacza że łowy na nie się zbliżają,

• na powierzchni podobno pojawili się rabusie grobów,

• patrole szarych i złotych krasnoludów w Kazardaern są coraz częstsze,

• grupa obywateli Iltkazar (z różnych kast społecznych) zorganizował się przy Joshiahu Skałobracie i nawołuje do akcji mającej na celu sprowadzenie pomocy z powierzchni ziemi w celu obudzenia króla. Cała Rada Regencyjna ostro sprzeciwia się tej wyprawie, Gromi Arnczaszk uważa to za zdradę. Grupa nosi miano Otwartego Ruchu. Joshiahu jest baczenie obserwowany i dostał zakaz opuszczania miasta. Rada boi się że jeśli wrogowie dowiedzą się o słabości jaką jest brak władzy ruszą na Iltkazar.

PS. Mieszkańcy Iltkazar zarabiają jak w innych miejscach świata, waluta jest wewnętrznie obracana, chodź w wielu miejsca wciąż działa system towar za towar.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Pon 19:19, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:19, 20 Mar 2016    Temat postu:

Bardzo ciekawe miasto Smile

@Krzysiu, mógłbyś też dać jakiś opis i umiejscowienie naszego oddziału? Chodzi mi raczej o takie polityczno-administracyjne kwestie:
- kto jest założycielem (rada, arystokrata, wojsko...)
- kto go finansuje (czy prywatna inicjatywa jakiegoś bogatego możnego, który łoży ze swojego skarbca, czy jesteśmy zbieraniną utalentowanych ochotników żyjących z datków albo pensji uzyskiwanych z innych aktywności, czy może został utworzony na mocy oficjalnego dekretu rady albo generałów i pobieramy oficjalne uposażenie wojskowe)
- jak wygląda pogląd innych na ten oddział (co o nas sądzą inni, czy jestesmy powszechnie znani, czy raczej trzymani w tajemnicy przed gawiedzią)
- polityka wobec naszego oddział (kto był przeciwny utworzeniu go, a kto go popiera? czy stanowimy konkurencję dla kogoś zabierając część budżetu, utalentowanych ludzi albo chwałę? komu zależy na tym, żeby go zamknąć, a komu na tym, żeby go utrzymać? czy jakieś konkretne skutki naszej działalności mogą zagrozić istnieniu oddziału?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raat dnia Nie 18:21, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:08, 21 Mar 2016    Temat postu:

Z tego co rozumiałem, to pracujemy dla rodu a dokładnie dla ojca Noraka. Ja jestem ochroniarzem Noraka i zostałem przeniesiony z armii. To chyba działa na zasadzie , że jesteśmy jego stronnikami i należymy do tej samej partii politycznej. "Sprawiedliwe młoty" to taki oddział wojskowy rodu rządzącego.
Skoro tak to finansuje nas Ojciec Noraka. Ród Armczask. Jak coś źle kapuje to mnie poprawcie.
Co do finansowania, to pewnie pobieramy normalny żołd , za frytę to rodziny nie utrzymasz. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Pon 11:22, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:57, 21 Mar 2016    Temat postu:

To spoko, a właśnie co do utrzymania, podsunąłeś mi kolejne pytanie:
Czy w tak małym mieście o ograniczonych zasobach istnieje jakiś wolny handel i waluta, czy może wszystko jest dzielone na miezkańców po równo/wg zasług?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:55, 21 Mar 2016    Temat postu:

Dziś wieczorem zamieszczę kolejne szczegóły,

Ale to miasto nie ma małych zasobów, jest bogate jak mało które....

Pomyślcie , 11.000 lat niezdobyte... przynajmniej nie skarbiec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:33, 21 Mar 2016    Temat postu:

I my to zmienimy! Na Moradina!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:20, 21 Mar 2016    Temat postu:

Doszła jeszcze jedna lokacja i trochę na temat obecnej sytuacji w mieście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 3:12, 22 Mar 2016    Temat postu:

raat napisał:
I my to zmienimy! Na Moradina!

Chcesz zmienić to, że zostanie nie zdobyte? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:01, 22 Mar 2016    Temat postu:

Jeszcze nie grałem sesji, gdzie drużyna nie spowodowałaby jakiegoś kataklizmu albo nie uciekała z miasta po 2 sesjach Razz Zupełnie jakbyśmy grali kiedyś sesje we wszystkich innych miastach Starego Shanatharu Razz

Trzymam kciuki, że tym razem pójdzie lepiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Sesja Krzysia / D&D / Opis Świata Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin