|
www.dedek.fora.pl sesja
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:32, 06 Mar 2016 Temat postu: Nowa propozycja |
|
|
Będę tutaj nanosił zmiany i może przy ustaleniach rezerwował postacie.
Ostatnio trochę czytam forgotten realms opis świata i inne podręczniki.
Miałem już gotowy zarys wcześniejszej sesji którą wpisałem w innym temacie, ale bo głębszym zastanowieniu stwierdziłem, że może zaryzykować i podobnie jak Twardy narzucić pewne rzeczy bardziej dobitnie.
System: D&D, Świat: Zapomniane Krainy, PB: 36,
PD - 6000 (czyli 4 lv )
Od początku: sesja miałaby zaczynać się w Podmroku w królestwie Iltkazar (małe miasto, 7500) ostatnie starożytne królestwo krasnoludów w Podmroku, kolebka cywilizacji, każdy z was byłby lojalnym obywatelem królestwa. Jednak klasy i rasy byłby częściowo narzucone. Historia postaci i zarys odgrywania otrzymalibyście ode mnie.
Pytanie kluczowe czy w ogóle byście się na to pisali, czy wolicie wcześniejszy pomysł.
Postacie do wyboru: (cztery pierwsze muszą być wybrane!!!), jeśli graczy było by 6 wtedy pojawi się również postać kapłana, a postać arystokraty nie będzie musiała mieć leveli kapłański. Przy 4 graczach postać rzemieślnika i czarująca to ta sama postać krasnoluda. Będzie wtedy zmodyfikowana.
postać arystokraty: krasnolud, klasy dowolne ale musi być to postać o sporej charyzmie i mądrości, musi mieć poziomy kapłana, rola: naturalny przywódca, bonusowe skille od pierwszego lv: dyplomacja 4 +1/lv, wyczucie pobudek 4+1/lv, wiedza krasnoludów (nowy skill) umożliwia rzucanie na wszystkie widzę jeśli związane są z działalnością krasnoludów) 4+1/lv, atuty premiowe: wykształcenie, zdolności przywódcze, negocjowanie, earth sense, .
postać walcząca:: krasnolud, klasy: dowolne ale ma to być typowy pierwszoliniowiec rola w sesji: ochroniarz arystokraty, skille bonusowe: wspinaczka 4+1/lv, pływanie 4+1/lv, atuty premiowe: bieg w tunelach, walka w tunelach, biegłość w egzotycznych pancerzach, broni i tarczach, bliźnię grzmotu (brat/siostra to rzemieślnik)
postać rzemieślnika; krasnolud, rola: uzdolniony twórca, klasy: dowolne ale musi być to postać inteligentna, mająca możliwość tworzenia magicznych przedmiotów, konstruktów, run (czegoś takiego) może mieć moce psioniczne, być postacią czarującą, ale nastawioną na wynalazki, tworzenie, bonusowe skille od pierwszego lv: rzemiosło krasnoludy 4+1/lv (nowy skill), umożliwia rzucanie na wszystkie rzemiosła związane z krasnoludzką działalnością, wiedza krasnoludów 4 + 1/lv, 4+1/lv, atuty premiowe: wykształcenie, stworzenie magicznej broni i pancerza, stworzenie cudownego przedmiotu i bliźnię grzmotu (brat/siostra to wojak)
postać przewodnika: człowiek, rola: lojalny przewodnik klasy: dowolne, ale musi mieć umiejętności zwiadowcze, dobrze by było żeby znał się na naturze, znał się na geografii również powierzchni, potrafił dogadać się z każdym (Charyzma nie za niska), tak naprawdę postać bardziej łotrowa, bonusowe skille od pierwszego lv: wiedza (miejscowa-Podmrok) 4+1lv, sztuka przetrwania 4+1/lv, zbieranie informacji 4+1/lv, unieszkodliwianie mechanizmów 4+1/lv, atuty premiowe: grotołaz, tropienie. języki premiowe: krasnoludzki i elfi (drowy), polowanie na elfy (wyjątkowo może dotyczyć drowów).
postać czarująca: gnom, rola: mag i myśliciel klasy: dowolne czarujące, jednak musi mieć levele czarodzieja, warunek jest taki że naprawdę musi znać się na magii, potrafić o niej prawić i interesować się jej aspektami, bonusowe skille: wiedza krasnoludów 4+1/lv, rzemiosło (alchemia) 4+1/lv, atuty bonusowe: warzenie eliksirów, wykucie pierścienia, stworzenie różdżki, zapisanie zwoju, magia węzłów, obrona węzłów,
postać lecząca: krasnolud, rola: lekarz i doradca, klasy: kapłan Moradina, kapłan dla postaci jest klasą ulubioną, bonusowe skille: wiedza religia 4+1/lv, Leczenie 4+1/lv, rzemiosło (zbrojomistrzostwo), atuty bonusowe: Żelazna Wola, Skupienie na broni (młot bojowy), Biegłość w pancerzach i tarczach egzotycznych.
Errata #1
Sesja to planowana kampania (więc nie bójcie się że skończy się szybko.
Co do skilli bonusowych to one zostają bez zmian z tą różnicą że zaczynacie z 7 rangami w danej umiejętności (maksymalna ilość na 4 lv przyp. red.), a późniejszy ich rozwój zależy od waszego używania ich.
Co do atutów są one premiowane (darmowe), ale pojawią się po spełnieniu wymagań (odblokują się) Smile
Z tego co wyszło w czasie rozmowy na sesji rolę zostały tak rozdane:
Arystokrata - Sebastian,
Ochroniarz/Wojownik - Filip,
Rzemieślnik - Sylwek,
Przewodnik/Łotrzyk - Ola,
Czaruś - Zimek,
Kapłan - Przemek
Chciałbym wiedzieć czy tak zostaje, czy jednak ktoś widzi się w innej roli.
Tome of Battle - zbanowany
Errata #2
HP - nie rzucamy zawsze max (wrogowie podlegają tej samej zasadzie,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Sob 2:01, 12 Mar 2016, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:24, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Fajnie się zapowiada, ale krasnoludy? gnomy?? Ja mam problem z graniem Krasnalami:P
Ogólnie krasnoludy są FEE
Co oznacza auty bonusowe?? Są darmowe do 1 levelu??
I ja mogę zagrać czlowiekiem - kapłanem Moradina wychowanym przez krasnoludy:)bo mam nadzieje, że będzie 6 graczy:P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nergul dnia Nie 19:25, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:57, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wolałbym żeby to były krasnoludy. No kapłan Moradina raczej odpada w formie człowieka.
Ale może się przekonasz. Kapłan Moradina to fajna postać i nie trudna do odegrania, rozpisze jego też.
Wbrew pozorom krasnoludy nie jest ciężko grać, a ja dam wytyczne, historię i kartę osiągnięć, wystarczy w to zaglądać, a z odgrywanie nie będzie problemu.
Są dwie rolę innych ras przewodnik i czarujący
Wszystko premiowane i bonusowe to za darmo, taki dodatek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Nie 21:03, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:49, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To ja rezerwuje kapłana, woja i łotra odpuszczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:44, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To zarezerwowane
Jak będziesz miał już spisaną postać w sensie kartę postaci to podeślij na PW. Proszę o spisanie wszystkiego. Wtedy ja odeślę historię, ekwipunek i inne rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:27, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie wygląda spoko, ale mam kilka uwag:
- zrezygnujmy z jakichś bonusowych skilli, po prostu wraz z historią postaci powiedz co kto ma rozpisać. Z dwóch powodów: po pierwsze już 2 sesje wykazały, że bonusowe skille nie mają sensu i gracze gdy je dostają to używają skill pointów na jakieś z dupy skille. Po drugie, nie lubię tworzenia herosów z podwójnymi rangami na 4 lvlu. Na tym levelu jest się dupą i normalne, że niektórych (większości) testów się nie zdaje.
Zamiast tego proponuję, żebyś sam decydował, które skille jaka postać rozwija co lvl na podstawie odgrywania i wykorzystania ich na sesji. Np. jeśli coś tworzyłeś, to możesz rozwinąć crafta, jeśli się wspinałeś, to wspinaczkę, ale nie możesz rozwijać wspinaczki, jeśli całą sesję spędziłeś na gadaniu albo tworzeniu pancerzy. Taka 'zachęta' do trzymania spójności między kartą a odgrywaniem.
- atuty bonusowe w postaci jakichś niedużych bonusów typu negocjator są spoko, ale co z atutami, które mają wymagania 'caster level 12' (np. tworzenie pierścieni)? Dawanie ich na 1lvl moim zdaniem nie ma sensu, raczej proponowałbym, żeby postacie nabywały je z czasem automatycznie, jak tylko spełnią wymagania levelowe)?
- taka moja propozycja: daj wszystkim max HP na poziom, bo to fajnie pokazuje różnice między klasami - normalnie to kązdy wie jak jest: barbarzyńca z K12 rzuca 1 na HP, a sorcerer np. 4 na k4...
Tym sposobem naprawdę będzie widac różnicę między sorcererem i barbarzyńcą po kilku levelach
- na jak dużo lvl planujesz sesję? Bo nie ukrywam, że mnie zależałoby na zagraniu w końcu jakiejś kampanii od zera do epika Wszystkie sesje w jakie grałem kończyły się w okolicach 12lvl (+/- 3) i chętnie bym powalczył z jakimiś prawdziwymi zagrożeniami tego świata
- co do grania Twojej sesji, proponowałbym zaczekać aż Twardy skończy swoją, bo teraz albo gralibyśmy ją co kilka tygodni albo trzebaby wpisać trzecią sesję w tygodniu w kalendarz (u mnie spoko, ale pewnie większości nie będzie pasować)
- ja bym chciał zagrać krasnalem rzemieślnikiem/magiem/psionikiem, a w drugiej kolejności wojakiem. Jaką odmianą krasnali gramy? tymi z karami do Cha czy Zr?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:05, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Kilka informacji i poprawek.
Sesja to planowana kampania (więc nie bójcie się że skończy się szybko.
Co do skilli bonusowych to one zostają bez zmian z tą różnicą że zaczynacie z 7 rangami w danej umiejętności (maksymalna ilość na 4 lv przyp. red.), a późniejszy ich rozwój zależy od waszego używania ich.
Co do atutów są one premiowane (darmowe), ale pojawią się po spełnieniu wymagań (odblokują się)
Z tego co wyszło w czasie rozmowy na sesji rolę zostały tak rozdane:
Arystokrata - Sebastian,
Ochroniarz/Wojownik - Filip,
Rzemieślnik - Sylwek,
Przewodnik/Łotrzyk - Ola,
Czaruś - Zimek,
Kapłan - Przemek
Chciałbym wiedzieć czy tak zostaje, czy jednak ktoś widzi się w innej roli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:15, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To ja mogę grać rzemieślnikiem, Poziomy kapłana a potem prestiż runecaster z przewodnika po fearunie. Robię bronie, pancerze i runy ochronne na nie.
Ewentualnie gnom czarodziej chociaż wolałbym grać już krasnoludem.
ups pisaliśmy chyba posty w tym samym czasie.
Jak coś to mogę grać wojem, chociaż wolałbym już barbarzyńce
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 0:18, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:25, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
poproszę jeszcze o informację czy wchodzą w grę klasy z Tome of Battle: The Book of Nine Swords
czyli Crusader, Swordsage, Swordsage, czy je odpuszczamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:31, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Tutaj jest raczej klimat wojskowy, dyscyplina i barbarzyńców nie ma co do reszty to tak naprawdę dobrze by było żebyście się dogadali i żeby ktoś nie grał czymś, czego bardzo nie chce.
Ogólnie tutaj krasnoludy mówią
Za Iltkazar !!! (podobnie jak pewne istoty Za Auir ),
Ku chwale Moradina !!! (nie mylić z Ku chwale Tassadara)
Taki to bardziej klimat.
Wojownik jest bardzo honorowy i oddany swojemu bogowi, przywódcom, ojczyźnie i obywatelom, (Moradin, Honor, Iltkazar).
Krasnoludy oczywiście tarczowe,
Jeśli już ustalicie ostatecznie czym gracie, nadsyłajcie na PW spisane postacie, a jak już wszystko ogarnę odeśle historie postaci, ekwipunek, wskazówki do odgrywania i in. Aha imię też wybiorę
Raczej wolałbym odpuścić tome of battle Bo na wyższych levelach nie ogarnę [/b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Śro 0:40, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:41, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
a Psychowojownik? Za dużo mocy to on nie ma, ale przynajmniej jest ciekawszy niż build woja.
Za Aiur!! i Tassadara i Artanisa i Zeratula!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 0:42, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:41, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
powiem tak jak MG mówi, że raczej woli odpuścić to oczywiście że gracze wybiorą te klasy:P
Kategorycznie zabroń, ten podrecznik, bo nie będziesz miał żadnego woja tylko klasy z tego podręcznika:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:46, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Psionika wchodzi w grę, nie czuję się w niej mocny, ale no sam będę zmuszony jej używać , więc ok,
Dobrze Przemku podręcznik Tome of battle jest zbanowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:46, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Przemo, masz pw jakby co. W wolnej chwili odpisz?
ps: Krzysiu co z tym psycho-wojownikiem?
A dzięki znowu pisany w tym samym czasie post.
To gram psycho-wojem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 0:47, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alekdra
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 5:08, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:49, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pytanie, czy zamierzasz zrobić zrównanie magii z psioniką?
Jeśli nie, to nie ma dalszych pytań, bo wszystko jest jasne, ale jeśli tak, to jak będą działać:
- czary (np. detect magic vs detect psionic, dispel, protection from psionic/magic i inne)?
- skille - knowledge psionic/arcana, use psionic/magic device, psicraft/spellcraft?
- atuty - Spell penetration / power penetration (jedno daje +2, drugie +4 do przebicia SR/PR), + inne odpowiedniki psionicznych atutów odnoszące się np. do caster albo manifester levelu. Jeśli coś daje bonus/karę do caster lvl, to czy ten atut będzie też dawał bonus do manifester lvl, kiedy jest wzięty przez psionika? Co z tworzeniem magicznych/psionicznych przedmiotów?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raat dnia Pią 16:33, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:30, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem powinno być zrównanie, bo się później poje.... popsuje gra, za dużo skilli za dużo dispeli itp, wydłużą się walki itp i walka będzie trwała 2 godziny:)
A ja mam pytanie jak z HP, ( do 4 lvl max , potem rzut i rezultat >od połowy)?? bo krasnolud ( ochroniarz, arystkokrata, kapłan ) z kiepskimi rzutami szybko zmieni się w krasnolud ( martwy)
I się kampania zakończy szybkiej niż zacznie:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nergul dnia Pią 20:31, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:52, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie w zasadzie obojętne, tylko bym wolał klaryfikację wcześniej, bo jest mnóstwo klas magicznych/psionicznych, które mają zdolności działające tylko na magów lub psioników albo istnieje wiele atutów, które działają tylko na caster level lub manifester level.
Nie ma też sensu trzymać 2 różnych skilli typu use psionic device i use magic device.
Z drugiej strony brak zrównania magii z psioniką też jest ciekawy, bo daje większe pole manewru mistrzowi gry, gracze muszą bardziej kombinować i jest kilka zdolności, które mówią "traktujesz magię jak psionikę", a takie zrównanie po prostu czyni je nieużytecznymi.
Poza tym fajnie, jak 0-poziomowy detect magic nie rozwiązuje wszystkich problemów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:20, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W podręczniku jest chyba napisane, że się zrównuje, psionika działa jak magia
Poza tym detect magic nigdy nie rozwiązywało problemów,
w skrócie większość czarów spell compedium działa na postacie z"komórkami na czary" a nie punktami,
Szybka piłka: łupieżca umysłu - psion - z buffami zjada krasnoludy bo te nie mają w żaden sposób możliwości rozproszenia jego mocy, u magów większa niewitka zabija psiona bo ten nie ma widzenia niewidzialnych bo rzucił je czarodziej itp, palec śmierci rzucony przez maga zabija psiona bo temu nie liczą sie buffy do rzutów z "czarów" psiona,
jak psionika i magia 2 różne rzeczy to NALEŻY MIEĆ wiele skilli typu use psion/magic device
postać carująca nie ma obrony przed psioniką
psion nie ma obrony przed czarami tak to wygląda
i trochę to utrudni grę/prowadzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:41, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zrównanie magii i psioniki, to tylko wariant, dlatego czekam na potwierdzenie od Krzyśka jaką opcję przyjmuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:46, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z podręcznikiem psioniki wybieram wariant traktujący energię psioniczną i magiczną jako równoważną. Psionika jest jakby zintegrowana z magią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:12, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Super, to teraz wytłumacz jak będą działały skille i atuty
Przykład 1: atut psioniczny daje +4 na przebicie spell resistance za poświęcenie focusa, odpowiednik magiczny tylko +2 - który działa i czy się sumują?
Przykład 2: atut dający +X caster leveli, czy daje też +X manifester leveli, jesli weźmie go psionik i odwrotnie?
Przykład 3: Atuty tworzenia magicznych/psionicznych przedmiotów - czy jak ktoś ma atut do tworzenia woundrous items, to czy może też tworzyć psioniczny odpowiednik 'universal item' i vice versa używając odpowiedników zaklęć i mocy (np. invisibility spell i psionic invisibility, death knell i psionic death knell itd.)?
Przykład 4: Klasy prestiżowe, które dają 'existingi' lub wymagają caster/manifester levelu. Czy nadal zostaje np.'existing spellcasting class', czy zostaje zamienione na 'existing spellcasting/manifesting class'?
Przykład 5: czy skille się łączą? tzn. spellcraft/psicraft oraz use magic i psionic device domyślam się, że tak, bo mają teraz służyć do wykrywania magii i psioniki jednocześnie, ale czy wiedza psionika zostaje osobno, czy zostaje połączona z wiedzą arkana?
Sorki za tyle pytań, jeśli dla kogoś to oczywiste, ale ja za często psionikami nie grałem i dla mnie domyślenie się w jak dużym stopniu magia się wyrównuje z psioniką nie jest łatwe
BTW Krzysiu, wysłałem Ci propozycje postaci, daj znać która Ci najbardziej pasuje do konceptu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergul
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:38, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
zawsze wiele pytań
Nie rób psiona tylko maga i po kłopocie:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raat
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:13, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To są kwestie, które na 200% wyjdą na sesji później, więc przygotowuję Krzycha na nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:21, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Odporność na magię i odporność na psionikę działają tak samo - uznajemy że to dokładnie ta sama zdolność, chodź ma dwie rożne nazwy.
Wszystkie czary negujące bądź rozpraszające magię mają dokładnie takie samo działanie w przypadku mocy psionicznych tych samych poziomów i odwrotnie.
Czar wykrycie magii pozwoli odkryć działanie psionicznych mocy, ale bez Psionizmu nie rozpoznamy dyscypliny.
Obszary negujące magię np. strefa anty magii działa też na psionikę.
Pytanie 1 - działa wyższa premia +4, nie kumuluje się.
Pytanie 2 - dotyczy tylko caster leveli,
Pytanie 3 - jeśli spełnia wymagania co do tworzenia to można traktować je bliźniaczo,
Pytanie 4 - jeśli klasa tego nie łączy to nie, wyrózniamy teraz po prostu trzy rodzaje, objawień, wtajemniczeń i manifestacje.
Pytanie 5 - skille trzeba mieć osobno, mimo wszystko jest to dość specyficzna część składowa magii
HP - zawsze maksymalne (ale to samo będzie się tyczyło wrogów oczywiście )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Sob 1:57, 12 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|