Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna www.dedek.fora.pl
sesja
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Errata do czarów i zdolności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sesja Krzyśka - Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:49, 20 Kwi 2016    Temat postu: Errata do czarów i zdolności

Tak jak Zimek ostatnio na sesji powiedział. "Walka powinna stanowić wyzwanie i dawać satysfakcje" czy jakoś tak Wink

Mistrz gry nie powinien się irytować z powodu zdolności/czarów bohaterów.
Psuje to zabawę innym graczom jak i mg.

Założyłem ten temat by wpisywać tu i ewentualnie zmieniać bądź banować za zgodą mg i graczy czary bądź zdolności, które są krótko mówiąc - przegięte.

1)Tworzenie przedmiotów. Gracz powinien mieć możliwość tworzenia przedmiotów, jeśli są niestandardowe to tylko za zgodą mg.

- Trzeba też pamiętać, że postać może nie mieć dostępu do konkretnego czaru, bądź go po prostu nie znać (test wiedzy? czarostwa?). Czar będący na liście czarów postaci, może nie być (fabularnie) znany przez postać. Tu MG powinien decydować jakie czary znajdą się w księdze czy głowie postaci. Czarodziej dopisujący co poziom zaklęcia do księgi, nie bierze ich z głowy czy z powietrza, on je PRZEPISUJE z innej księgi czy ze zwoju. (przy awansie robi to po prostu za darmo)

Tutaj sytuacja z przemianą Sylwka w trolla - co może zrobić MG - zapytać czy postać wykonała test czarostwa ,czy ma wiedzę co do takiego czaru. Postać chce się zmienić w trolla? - czy wie co to jest troll? czy ma wystarczającą wiedzę na temat samej istoty?


2) Czary

W tym punkcie chciałbym by gracze poddawali jakie czary są dla nich po prostu zbyt silne w stosunku do ich poziomu. By zbyt potężne czary nie rozwalały całej walki - sesji

Na niskich levelech mało jest przeginek chociaż się znajdą:

1]- czar shivering touch z frostburna (3 krąg) zwany "zabójcą smoków"
Na innych forach gracze albo wprowadzają poprawkę , że nie ma obrażeń atrybutu i jest kara (penalty) i zręczność jak w przypadku promienia osłabenia nie może spaść poniżej 1. Drugi sposób to zostawienie bez zmian i dodanie rzutu na wytrwałość (wytrwałość neguje, bądź wytrwałość połowę neguje.) Na początek proponowałbym "wytrwałość połowę neguje" Czar trochę osłabnie ale będzie można nim wielokrotnie trafić przeciwnika, więc nadal będzie się zaliczał do silnych.
2]- czar polymorph z podstawki (4 krąg) - tu kwestia w co się zmieniamy. O ile ograniczymy się do podstawki to problemu nie ma. Jeśli korzystamy z tony podręczników to powinna być zgoda MG.
3] czar glitterdust z podstawki (2 krąg)- czar który może trafić kilku oponentów na raz i oślepić, nie ma sr, a rzut na wolę wykańcza w ten sposób wojowników. Trwa rundę na level. Proponowałbym albo zmniejszyć obszar na jedną istotę, albo skrócić czas działania na 1r/2lvl.
4] blinding spittle ze spell compendium (2 krąg) Jest to prawda czar druidyczny, ale nigdy nie wiadomo. Atak dotykowy zasięgowy z karą - 4. Przeciwnik jest bez rzutu oślepiony.
5] meld into stone z podstawki (3 krąg) gracze i MG często używają tego do chowania i uciekania postaci w kamień. Nikt nie doczytał dokładnie tego czaru. To może być jeden tylko kamień a nie formacja skalna. Postać musi wyjść z kamienia w TYM SAMYM miejscu w którym weszła. W czarze też jest napisane , że jest twarzą obrócona do miejsca w którym weszła ale nic nie widzi. Postać nie może się w kamieniu poruszać.
Przykładem jest LITH na jednej z ostatnich sesji który nam tak uciekł Wink


Aktualizacja! I udzielajcie się, jeśli macie jakieś sugestie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 13:15, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:22, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Bym powiedział "i kto to mówi?", ale nie chce mi się komentować Wink

Nasze wszystkie postacie zadają obrażenia na rundę łącznie tyle co Twoja. Masz tyle stackujących bonusów, że potwory z podręczników nie stanowią już dla Ciebie wyzwania na tym levelu.

Może zamiast tworzyć listę, tego co można innym zabronić, weź przejrzyj swoją postać Wink
Grasz tępego kolesia, który wie jednak wszystko o wszystkim. Grasz krasnoluda, który naparza łańcuchem, zamiast toporem. Grasz praworządną postać, która słucha rozkazów tylko, kiedy to dla niej korzystne Wink Robisz co Ci się podoba, wszystko uzasadniając "mam niską roztropność".

Myślę, że to może bardziej utrudniać Krzysiowi rozgrywkę, niż jednorazowe zrobienie czegoś przez gracza, który nic nie robi w każdej pozostałej sytuacji (Krzysiu zresztą wybrnął znakomicie z tej polimorfii, tworząc podstawy pod wątek fabularny na przyszłość).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:37, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Obrażenia w walce to jedyne co posiada ta postać, w defensywie leży i kwiczy. Za to ja bym solo nie rozwalił tego pająka, Ty tak. Z kuszy masz bardzo duże obrażenia, tyle co ja z łańcucha. (połowa, albo 1/3 obrażeń to power attack). W trafieniu krytycznym zadawałem ostatnio (30-45 obrażeń) Co do niego - wszyscy dostali masę atutów, ja dostałem 3 z czego 1 jest tylko użyteczny. Mam możliwość powalczyć egzotyczną bronią to z niej korzystam. Mam tylko 1 "stackujacy" bonus , w walce podliczam wasze. Błogosławieństwo Przemka i jakiś tam czar Seby plus ostatnio przyspieszenie i powiększenie rzucone przez Zimka. Wow rzeczywiście dużo, ale to zasługa drużyny nie moja.

Nie gram tępego kolesia, gram gbura, prostaka i chama . Staram się odegrać niską charyzmę, nie zawsze mi się to udaję. A i nie posłuchałem jednego rozkazu, z którego wytłumaczyłem się jako postać Glorinowi na początku ostatniej sesji. Moja postać dużo nie robi, nie prowadzę jej tak jak Wy w mieście, zazwyczaj chodzi z Glorinem i czasem się odezwie tylko dlatego, że się nudzę nic nie robiąc.

W następnej walce nie będę używał power attacku i czarów. Poczujecie , że macie zwykłego woja w drużynie. Wink Nie ma to jak postaci czysto dps-owej zarzucać , że ma duże obrażenia. To jak tankowi , że ma duże KP Laughing

Tak mi się teraz przypomniała postać barbarzyńcy z pełnym atakiem w szarży waląca po 100 dmg od każdego ataku. Razz

Następna moja postać to będzie bard! Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 16:28, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:44, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Niestety, dedek jest systemem, w którym bardzo prosto zrobić coś przegiętego.
Moje spostrzeżenie do czaru shivering touch:
-, że jest to kara (penalty) i zręczność jak w przypadku promienia osłabenia nie może spaść poniżej 1.
ponieważ "wytrwałość połowę neguje" i tak powoduje przy dobrym rzucie zgon Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:32, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Z jednej strony możemy sobie ucinać czary i zmieniać opis z ability damage na penalty, ale jaki to ma sens. Jest wiele czarów, które zadają dmg po Int albo Cha i zabijają na jeden strzał niektóre stworzenia (np. zwierzęta, trolle albo rasy z karami do charyzmy), ale z drugiej strony powinniśmy zmienić też te zdolności, które zabijają gracza w ten sam sposób.

Nie prościej by było, żeby MG po prostu użył takiego czaru jak Shivering Touch na postać, która sama go używa i wyłączył ją z walki dla przykładu? Poziom jest dziecinny (3lvl dla ST, 2lvl dla Ray of Stupidity), więc byle mag na 5lvl może to rzucić.

Są też miliony zdolności pozwalających odbić taki czar w czarującego, dostępne na 2lvl postaci.
Jaki problem, żeby nastepny boss miał na sobie pierścień kontrujący to zaklęcie albo dający niewrazliwość na ten czar. Takie rzeczy są dostępne w podstawowych podręcznikach i Magic Item Compendium za kilka do kilkunasty tys gp.
Bez sensu wyłączać coś, poświęcać czas na erratowanie, skoro jest tyle sposobów na ochronę przed tym.
Nie wspominając o czarach, poziomach zamiennych dających odporności na ability damage/drain itp.

Może zamiast patrzeć na wszystko, że za mocne itp., to spróbujmy podciągnąć słabsze rzeczy do góry, a nie robić jak bolszewicy = zabierać lepszym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:30, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Nergul napisał:
Niestety, dedek jest systemem, w którym bardzo prosto zrobić coś przegiętego.
Moje spostrzeżenie do czaru shivering touch:
-, że jest to kara (penalty) i zręczność jak w przypadku promienia osłabenia nie może spaść poniżej 1.
ponieważ "wytrwałość połowę neguje" i tak powoduje przy dobrym rzucie zgon Smile


Ja chciałem by Seba nadal mógł go używać, tylko nie w tak silnej formie. Bo każdy kapłan by na 3 kręgu go zapisywał. Jak pierwszy raz nie zadziała to rzucasz kolejny.

Rzut na wytrwałość osłabi czar ale nadal będzie bardzo użyteczny. Jako debuff (kara do klasy pancerza) i jako zabijający, bo będzie się kumulował (smoki, giganty itp) Co innego zabić w 1 rundzie a w 2-3.

raat napisał:
Jaki problem, żeby nastepny boss miał na sobie pierścień kontrujący to zaklęcie albo dający niewrazliwość na ten czar. Takie rzeczy są dostępne w podstawowych podręcznikach i Magic Item Compendium za kilka do kilkunasty tys gp.
Bez sensu wyłączać coś, poświęcać czas na erratowanie, skoro jest tyle sposobów na ochronę przed tym.
Nie wspominając o czarach, poziomach zamiennych dających odporności na ability damage/drain itp.


Tak i nagle każdy boss ma ochronę przed tym czarem? Czy to nie dziwne?
Każde losowe spotkanie? Wybierz cokolwiek wielkiego solo. Dwóch kapłanów , dwa shivering touche i cokolwiek to jest - jest sparaliżowane. Bym zapomniał o Zimku, on też może mieć ten czar.
Stwory odporne to golemy i nieumarli. Wątpię byśmy z nimi ciągle walczyli Wink
Nawet jeśli MG użyję tego czaru przeciwko graczowi , który go stosuje to co? To wyłączy 1 gracza z 5. Potem i tak będzie go używał. Boss zazwyczaj jest jeden. Wink
Już widzę też Krzysia jak ślęczy w podręcznikach szukając tych poziomów zamiennych. Raczej będzie , że zamiast jednego bossa , będzie ich 3. Very Happy

raat napisał:
Są też miliony zdolności pozwalających odbić taki czar w czarującego, dostępne na 2lvl postaci.


Nie chcę byś odebrał to jako ironię, ale jakie? Ja nie znam ani jednego, a Ty miliony? Jak odbić czar dotykowy?

raat napisał:
Może zamiast patrzeć na wszystko, że za mocne itp., to spróbujmy podciągnąć słabsze rzeczy do góry, a nie robić jak bolszewicy = zabierać lepszym.


Bo wiem, jak to się skończy. Gobliny otworzą fabrykę by produkować ochronne pierścienie. Very Happy Bądź po prostu, będzie więcej stworów ilościowo, albo boss do którego będzie bardzo trudno podejść. To wszystko na dłuższą metę będzie robić problem MG i zniechęcać go do prowadzenia walk. Jak mu się odechce to będzie po sesji.

Krzysiu, czekam na Twoją wypowiedź! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 20:04, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:50, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Cytat:

Ja chciałem by Seba nadal mógł go używać, tylko nie w tak silnej formie. Bo każdy kapłan by na 3 kręgu go zapisywał. Jak pierwszy raz nie zadziała to rzucasz kolejny.

Rzut na wytrwałość osłabi czar ale nadal będzie bardzo użyteczny. Jako debuff (kara do klasy pancerza) i jako zabijający, bo będzie się kumulował (smoki, giganty itp) Co innego zabić w 1 rundzie a w 2-3.


czar nadal będzie zabijał smoki i krasnoludy bo berło maksymalizacji czarów (1-3 kręgi) kosztuje chyba 6k nic CI nie daje "wytrwałość połowę neguje" bo to i tak 9 po zreczności, dlatego zrobić go na kary do max 1 i i nadal czar jest zajebiście potężny, bo nie zabije a potężnie osłabi

Cytat:
Poziom jest dziecinny (3lvl dla ST, 2lvl dla Ray of Stupidity), więc byle mag na 5lvl może to rzucić.

Ray of Stupidity enchanty prosta ochrona przed złem (zakładając, że wróg ma charakter zły chroni przed tymi czarami, co nie zmienia faktu że to "tylko 1k4 +1 a nie 3k6)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:58, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Filip mozesz sobie podawac karykaturalne przyklady, ale prawda jest taka, ze opcji jest mnostwo, nawet jesli ich nie znasz. Wiekszosc z nich ma dzialanie ogolne i nie jest wyspecjalizowana na konkretny czar, wiec moze byc uzywana na dowolne okazje.

Jesli Krzysiu bedzie mial pytania o te opcje, to mu chetnie wymienie, nie musi szukac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 273
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:55, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Tylko po co utrudniać MG to wszystko, tu nie chodzi o jedną potyczkę, tylko o całą kampanię. Zamiast dopracować pozostałe aspekty, będzie musiał poświęcać czas na te poprawki, by były też uzasadnione fabularnie. Zamiast zmodyfikować/zabronić jeden bądź dwa czary?

Czekam na odpowiedź Krzysia, bo tak to od niego zależy, czy mu to przeszkadza czy nie przeszkadza. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Czw 9:00, 21 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:48, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Albo ograniczyć się do czarów tylko z podstawki bez completów, ułatwi to każdemu... taka prawda że jak nie przeszkadza to MG to nikomu Nie powinno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:02, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Ja tam jestem za czarami z podstawki Wink przecież nie są takie mocne Wink

BTW ta rozmowa jest na poziomie "O mój boże, o mój boże, gracz używa magicznego pocisku i zabija bossa na raz. Co tu można by zrobić..."

Naprawdę chłopaki musicie kombinować z jakimiś dziwnymi rozwiązaniami, skoro są na to gotowe odpowiedzi w podręcznikach?

Podpowiem: przedmioty działające jak brooch of shielding przeciwko dowolnym czarom istnieją i nie są jakieś masakrycznie drogie. Nawet zwykły Ion Stone kosztuje 20000gp, nie mówiąc o tym, że ma podwojoną cenę za niezajmowanie slotu. Zwykły przedmiot wchłaniający 20 poziomów czarów do 4 kręgu to pewnie koło 10000gp. Koszt wykonania 5000gp, o ile twórca nie ma żadnych atutów obniżających koszt. Przedmiot, który jest ultra uniwersalny i każdy mógłby go mieć, bez specjalizowania się na konkretny czar.
Dziecinnie proste bez errat i kombinowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergul




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 390
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:57, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Dobra koniec dywagacji.
Jak Krzysiek będzie miał problem to powie, sami sobie możemy nałożymy ograniczenia i nie będziemy używać bardziej przykoksionych czarów
Zamykam temat..............
(Chcę taki itemik co wchłania 20poz czarów do 4 kręgu) Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nergul dnia Czw 21:31, 21 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raat
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 464
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:25, 21 Kwi 2016    Temat postu:

Nergul napisał:

(Chcę taki itemik co wchłania 20poz czarów do 4 kręgu) Smile


Ja jak zrobię, to będzie wchłaniał 50 do 9 kręgu. W takie słąbe gówno się nie bawię Razz

"The best way to predict the future is to invent it."
Alan Kay


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dedek.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sesja Krzyśka - Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin